Search
Close this search box.

Na što se misli kada se kaže „kvalitetno provođenje vremena s djecom“? – Biti roditelj u pandemiji

obitelj
Na što se misli kada se kaže „kvalitetno provođenje vremena s djecom“?

Nije sve vrijeme koje roditelji provode s djecom jednake „kvalitete“. Mislim da vam je lako evocirati neke slike u kojima su svi članovi obitelji fizički na istom mjestu, ali praktički ne provode vrijeme jedni s drugima. Svaki član obitelji gleda u svoj ekran, sluša svoju glazbu ili odrađuje neki vlastiti zadatak. Pretpostavljam i da su takve situacije bile još i češće u trenutcima lockdowna, kada smo naglo i u stresnim okolnostima, htjeli to ili ne, bili „osuđeni“ na provođenje puno više vremena s našim najbližima nego što je to inače bio slučaj.

I naravno da problem nije u tome što postoji prostor i vrijeme koje članovi obitelji mogu provoditi sami sa sobom, ali lako se uhvatiti i u zamku u kojoj, iako smo dulje vrijeme fizički u istom prostoru s članovima obitelji, to vrijeme prolazi bez da dođe do ikakve značajnije interakcije.

Kako onda postići tu interakciju?

Prvi i osnovni preduvjet je da članovi obitelji budu prisutni. Prisutni u psihološkom smislu, što znači da im je fokus usmjeren ili na druge članove obitelji, ili na neki zadatak/aktivnost kojom se zajednički bavite. Danas to u principu znači da se svjesno potrudite da na neko vrijeme ne koristite mobitele dok ste zajedno (tableti, laptopi i televizori naravno upadaju u istu kategoriju).

Lakše je postići odvajanje od mobitela ako uspostavite neke rituale, tijekom kojih se zna da se ne koriste mobiteli (zajednički obroci, igranje društvenih igara, pospremanje kuće). Kada uspijete postići da relativno redovito provodite vrijeme s ostalim članovima obitelji bez ovih distraktora, otvarate prostor spontanoj interakciji kroz koju ćete moći kvalitetnije graditi odnos s djecom.

Spontana interakcija vrlo često dovodi do kvalitetno provedenog vremena s djecom. Grupno pjevanje pjesme u autu putem do doma iz škole, slučajan susret sa simpatijom vašeg djeteta u odlasku do dućana koji će dovesti do zabavnog razgovora ili neka smiješna nespretnost tijekom obavljanja nekog zadatka koja će nasmijati sve prisutne trenutci su tijekom kojih se povezujemo s djecom.

Ako je spontano, kako na to utjecati?

Povećajte broj situacija u kojima do te spontanosti može doći. Prošetajte se s djecom ondje gdje ste inače išli autom (iako vam je lokacija realno udaljena 10 minuta pješke). Uključite djecu u kućne popravke. Zamolite djecu za pomoć dok kuhate, slažete odjeću ili radite neki drugi kućanski posao. Podijelite svoj hobi s djecom (pokažite im zašto volite neki sport, kako volite svirati neki instrument, ili kako volite crtati).

A ako to nije dovoljno (ili vam baš ne ide nagovaranje djece da s vama sudjeluju u ovom tipu aktivnosti)?


Igrajte se s njima. Postoji veliki broj zabavnih igara (zabavnih i za vas i za vašu djecu) koje možete iskoristiti u druženju s djecom, a kroz koje ćete se moći uspješno povezati, razgovarati, ali i razvijati zajedno sa svojom djecom.

Ako se želite educirati o takvim aktivnostima (i iskusiti ih i sudjelovati u njima), prijavite se na besplatnu online radionicu „Kako kvalitetno provoditi vrijeme s djecom“ na koju se možete prijaviti putem ovog linka: https://fb.me/e/1qw1iB2jS

Autor teksta:
Vjekoslav Barač, mag. psych.