Search
Close this search box.

Erasmus+: Ostaju nam alati za rad s mladima

Erasmus+ projekt pod nazivom „Cirkuska pedagogija za inkluziju na Balkanu“ održao se od 9.1. do 13.1. u malom mjestu Brežice, nedaleko od granice s Hrvatskom. Organizirala ga je cirkuska družina za mlade La Bulle. Partner na projektu bio je Amazonas preko kojeg smo na projekt otputovali nas troje, Jelena, Vjeko i ja. Bili smo smješteni u Hostelu za mlade. Sam trening je bio održavan u prostorima hostela te u sportskoj i konferencijskoj dvorani.

Na kakvim smo aktivnostima sudjelovali?

Svakog dana imali smo organizirane aktivnosti, kao i učenje cirkuskih vještina kao što su: žongliranje, diabolo, poi-poi, vrtnja tanjura na štapu, oblikovanje balona, acro-balansi. Osim toga, imali smo priliku naučiti izraditi sebi neke od rekvizita za te vještine, kao što su loptice za žongliranje i poi-poi. Treneri Anja i Denis bili su vrlo pristupačni te su nam pokazali neke od vježbi kojima možemo lakše usvojiti te vještine i iste prenijeti na druge osobe.

Najviše mi se svidjelo acro-balansiranje zbog mnogobrojnih mogućnosti tijela te rada u grupi

Kod izrade „ljudskih piramida“ svatko ima priliku sudjelovati te se osjećati kao vrijednim dijelom grupe. S obzirom da je naglasak projekta na inkluziju te sudjelovanje osoba s manjim mogućnostima, to je izvrstan način za uključivanje i podizanje samopouzdanja. Osim sudionika/ica iz Hrvatske, na projektu su sudjelovali članovi/ice ostalih balkanskih država te sudionici/e iz Rumunjske, Grčke, Bugarske…

Uz navedene aktivnosti, jednu smo večer imali internacionalnu razmjenu, gdje smo mogli kušati neke od tradicionalnih jela iz svake od navedenih država. Društvo je bilo odlično, kao i atmosfera tijekom cijelog projekta. Četvrtog dana imali smo „Open space“ na kojem je svatko imao priliku naučiti druge onome što zna. Vjeko i ja smo održali radionicu masaže na podu. Također, imali smo slobodno poslijepodne gdje smo posjetili obližnje brdo i crkvicu Sv. Vid.

Nakon ovog treninga, ostaju nam vrijedni alati za rad s mladima te primjeri dobre prakse za inkluziju uz pomoć cirkuske pedagogije.

Sara Bene, sudionica projekta