Kako uspostaviti ravnotežu posla i privatnog života? – Biti roditelj u pandemiji

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
poslovni i privatni život

U ovom periodu veliki nas je broj na duže ili kraće vrijeme morao raditi od kuće. Takav oblik rada nekome odgovara više, a nekome manje, ali svakako nosi određene izazove.

S obzirom da su nam narušene uobičajene rutine kao što su odlazak na posao i točno definirani radni sati, mnogim ljudima se javlja osjećaj da posao nikad ne prestaje i da moraju biti trajno dostupni, dok se u isto vrijeme nikako ne mogu u potpunosti posvetiti poslu s obzirom na obiteljske i kućanske obaveze.

 Primijetit ćete i da su izazovi rada od kuće vrlo slični onima koje doživljavaju djeca koja imaju online nastavu pa se nadam da će vam savjeti o organizaciji rada kod kuće koji slijede ukazati i na načine na koje možete pomoći i njima.

Pa krenimo sa savjetima…

Prilagodite svoja očekivanja!

Kao i u svakom članku dosad, prvi savjet je vrlo sličan. Imajte razumijevanja za same sebe (i za svoju djecu koja su  suočena sa sličnim izazovima)! Događa nam se puno naglih promjena za koje nismo bili pripremljeni i u redu je da nismo na njih odmah i savršeno reagirali!

Uspostavite rutinu!

U normalnim uvjetima odlaska na posao, najčešće imamo puno znakova i rutina koje nam omogućuju da se prebacimo u “radno stanje”. Kad se probudimo, znamo točno: imam sat vremena, idem se istuširati, popiti ću kavu, nešto prigristi, obući se za posao i radni dan kreće!

Jednako tako je i kada odlazimo s posla: gasim laptop/pospremam svoj radni prostor, sjedam u auto i idem doma, radni dan je gotov i mogu se baviti drugim stvarima.

Pokušajte uspostaviti takve rutine i u slučaju rada od kuće.

Organizirajte svoj radni prostor!

Organiziranje radnog prostora u kući može nam pomoći da uspostavimo takve granice i u ovom kontekstu. Organizirajte si “radni prostor”, makar to bio jedan mali kutak prostorije i koliko je to moguće prilagodite ga za rad. Postavljanje zdravih granica između poslovnog i privatnog lakše je ako te granice postavite i doslovno, u prostoru, jer na taj način sebi dajete signal “OK, tu sam- znači vrijeme je za posao”. Jednako tako, kada se maknete iz tog prostora, sebi dajete signal “Ok, sad sam na pauzi/gotov je radni dan- mogu se baviti drugim stvarima”.

Uspostavite i iskomunicirajte granice!

Ako radite od kuće, velike su šanse da je vaše radno vrijeme u potpunosti isprepleteno s obiteljskim i privatnim obavezama. Pokušajte koliko je to moguće te obaveze odvojiti. Odredite koje vam je radno vrijeme (ukoliko je vaš rad od kuće fleksibilan), iskomunicirajte ga s djecom i ostalim ukućanima i tako omogućite sebi da se u potpunosti posvetite poslu, ali i privatnom životu nakon što je posao završio.

I za kraj, podsjetite se da su sve poteškoće s kojima se odrasli susreću u radu od kuće izrazito prisutne i kod djece na online nastavi. Ovi savjeti jednako su primjenjivi i na njih kao i na roditelje. Primijenite ih i kod njih i olakšajte i sebi i njima pandemijsko posao/škola/privatni život iskustvo!

Ovdje postavite svoja pitanja vezana za temu!

Autor teksta: Vjekoslav Barač, mag. Psych.

 

Sljedeća tema: Možemo li iskoristiti ovu situaciju da učinimo obitelji otpornijima (psihološki, ne na viruse)?